تبلیغات
پایگاه مقاومت بسیج شهدای نیروی انتظامی استان فارس - فرازهایی از عاشورا...
 
پایگاه مقاومت بسیج شهدای نیروی انتظامی استان فارس
درباره وبلاگ


امیدواریم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید.
این وبلاگ به پایگاه شهدای نیروی انتظامی استان فارس تعلق دارد.
خواهشمندیم با انتقادات و پیشنهادهای خود ما را در جهت پیشرفت وبلاگ یاری نمایید.
سربلند و پیروز باشید.

مدیر وبلاگ : مدیریت
نظرسنجی
بهتر است کدام مطلب ها تقویت شوند؟








سه شنبه 30 آذر 1389 :: نویسنده : مدیریت
چگونه امت پیامبر(ص) فرزند پیغمبر را کشتند؟

 
 حوادث سخت عاشورا و كربلا پنجاه سال بعد از وفات رسول الله(ص) واقع شد، آنهم به دست مسلمانان و پیروان رسول الله (ص) ، مردمی كه معروف به تشیع و دوستی آل علی(ع) بودند به دست مسلمانان كه شهادتین می دادند؛ نماز می خواندند، روزه میگرفتند و حج می رفتند به آئین اسلام، ازدواج و اموات خود را به خاك می سپاردند به دست كسانی كه با علی(ع) و پیامبر(ص) زندگی می كردند؛ آن همه با كرامتها و صحبتها و نمازخواندن های پیامبر(ص) و علی(ع) مأنوس بودند. 
   به یقین نمی توان گفت منكر اسلام بودند، حتی منكر امام حسین (ع) هم نبودند و به جرأت یقین داشتند مقام امام حسین
(ع) افضل از یزید است پس چطور شد كه اولاً حزب ابوسفیان زمام حكومت را به دست بگیرد، ابوسفیانی كه قائد اعظم مشركین بود و با پسرش معاویه دوش به دوش با اسلام می جنگیدند و همان معاویه سی سال بعد از وفات پیامبر(ص) والی شام و سپس بیست سال خلیفه مسلمین شد ؛ یعنی بیست سال با اسلام جنگید، ثانیاً خودِ شیعیان ظاهری، قاتل امام شدند. كوفیان در عین علاقه به اهل بیت(س) و حسین (ع) با او جنگیدند.
  اول به خاطر رعب و وحشت بود كه از زمان زیاد (پدر ابن زیاد یا عبیدالله بن زیاد) و معاویه شروع شده بود و خود عبیدالله بن زیاد هم با كشتن میثم تمار رشید هجوی، مسلم بن عقیل،
هانی بن عروه و آنها را مرعوب تر ساخت و نمی توانستند مطابق عقل خودشان تصمیم بگیرند
.
 
دوم اینكه بخاطر حرص و طمع و علاقه ای كه به زر و سیم و جاه و مقام داشتند مانند عمر سعد وقاص. دلیل سوم و مهمترین دلیل ضعف ایمان آنها بود كه در زمان پیامبر(ص) و علی(ع) ، حسن ضعف خود را در غزوه ها نشان داده بودند.
  پس
اگر بگوئیم چرا امام حسین(ع) قیام كرد درست مثل این است كه بگوئیم چرا پیامبر(ص) در مكه قیام كرد؟ چرا علی (ع) اینهمه رنج حمایت پیامبر(ص) را در لیله المبیت، بدر، احد، خندق و متحمل شد؟ چرا ابراهیم (ع) یك تنه
در مقابل قدرت عظیم نمرود ایستادگی و قیام كرد؟

  تحریفات در واقعهء تاریخی کربلا

معنی تحریف و انواع آن

    تحریف در زبان عربی از مادّه حرف به معنی منحرف كردن چیزی از مسیر اصلی خود که داشته است و یا باید داشته باشد. به عبارت دیگر تحریف نوعی تغییر و تبدیل است، ولی تحریف مشتمل یر چیزی است که کلمهء تغییر و تبدیل نیست. شما، اگر کاری کنید که جمله ای، نامه ای، شعر و عبارتی آن مقصودی را که باید بفهماند، نفهماند و مقصود دیگری را بفهماند، می گویند شما این عبارت را تحریف کرده اید. قرآن كلمه تحریف را به خصوص در مورد یهودیان به كار برده و اگر تحقیقی جامع انجام بدهیم، بیشتر خبرگزاریهای تبلیغاتی جهان در دست یهودیان بوده و یا خط دهنده آنها به طریقی با یهودیان در تماس است مانند آسوشیتدپرس برای یونایتدپرس .
    تحریف انواعی دارد که مهمترین آنها عبارت است از: تحریف لفظی و تحریف معنوی.
تحریف لفظی این است كه ظاهر مطلبی را عوض كنند یعنی از یك جمله گفتاری حذف یا اضافه شود یا جملات را پس و پیش كنند.
تحریف معنوی این است كه ظاهر مطلب را عوض نمی كنند یعنی در لفظ تصرف نمی شود ولی آنرا طوری معنا می كنند كه خلاف گوینده مطلب را بیان می كند، بعبارتی دیگر طوری تفسیر می كنند كه با بیان و عمل آن فرق می كند لذا تحریف معنوی بسیار خطرناكتر از لفظی است.
    مانند: در روزی كه مسجد مدینه را بنا كردند جناب حضرت عمار فوق العاده زحمت صادقانه می كشید پیامبر(ص) هم در حق او فرمودند: یا عَمّار، تقتلك الفئة الب
اغیة؛ ای عمار تو را گروهى طاغی و سركش به شهادت می رسانند. لذا وقتی عمار در صفین در سپاه حضرت علی(ع) بود وزنه بزرگی برای حضرت محسوب می شد، افراد ضعیف الایمان هم كه سخن رسول خدا(ص) را شنیده بودند تا وقتی عمار شهید نشده بود هنوز مطمئن نبودند جنگی را كه در ركاب علی (ع) می كنند به حق است یا نه؟ وقتی هم كه عمار شهید شد ناگهان فریاد از همه بلند شد كه حدیث پیامبر صادق آمد و مثل آفتاب روشن بود كه گروه طاغی سپاه معاویه است. با استناد به آیه نهم سوره حجرات ( وَ اِن طائفَتان اِلی اَمْرالله) پس به نصّ قرآن باید به نفع لشگریان حضرت علی (ع) علیه سپاه معاویه وارد جنگ شد. این قضیه تزلزلی در لشكر معاویه ایجاد كرد. معاویه كه همیشه با حیله كار خود را پیش می برد به یك تحریف معنوی دست زد. چون كه گفتار پیامبر(ص) را نمی شد تحریف لفظی كرد زیرا اقلاً پانصد نفر در آن زمان این مطلب را از پیامبر(ص) شنیده بودند و شهادت می دادند كه فرمایش پیامبر را  شنیده ایم.


عدّه ای از سپاه معاویه به معاویه اعتراض كردند كه عمار را ما كشتیم، معاویه به آنها گفت اشتباه نكنید، عمار را علی(ع) آورده و او موجب كشته شدن عمار شده است. عمر و عاص ملعون دو پسر داشت یكی مانند خودش دنیاپرست و فاسق بود ولی دیگری نستباً مؤمن كه عبدالله نام داشت، در جلسه ای كه عبدالله حاضر بود همین مغلطه معنوی را به كار بردند، عبدالله گفت: این چه حرفی است كه می زنید عمار در لشگر علی(ع) بوده پس علی(ع) او را كشته است، بنابراین حمزه سیدالشهداء عموی پیامبر كه در احد به شهادت رسید، پیامبر او را كشته است؟ معاویه به عمر و عاص می گوید: چرا جلوی پسر بی ادبت را نمی گیری؟
     با كمال تاسف تحریفات زیادى در حادثه عاشورا وارد شده كه موجب مسخ كردن و كم اثر كردن قضیه شده است و متأسفانه به قول شهید استاد مطهری برای مصیبت امام حسین (ع) و اهل بیتش (س) به خاطر آنهمه زجرهای روحی و جسمی و ضربات شمشیرها نباید گریست بلكه باید به خاطر مظلومیت و دروغ پردازیهایی گریست كه مقام حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) را متنزّل می كند.
مثلاً گفته اند:
    لیلا مادر علی اكبر(ع) نذر كرده
كه اگر فرزندم سالم بماند از كربلا تا مدینه ریحان خواهم كاشت، بعدها علما با سند رد نمودند اولاً حضرت در كربلا حضور نداشته، ثانیاً منطقه فیمابین كربلا و مدینه برای كشت ریحان بلا امكان است، ثالثاً مسافت بین آن دو شهر سیصد فرسنگ است.
     گفته اند امام حسین(ع) در كربلا سیصد هزار نفر را كشته است، اگر فرض شود هر ثانیه یك نفر را بكشد برای این تعداد هشتاد و سه ساعت و بیست دقیقه وقت لازم است.

عوامل تحریف
 یک نوع عوامل عمومی است، یعنی بطور کلّی عواملی وجود دارد که تواریخ را دچار تحریف می کند و اختصاصا به حادثهء عاشورا ندارد.
مثلاً همیشه اغراض دشمنان، خود، عاملی است برای اینکه حادثه ای را دجار تحریف کنند. دشمن برای اینکه به هدف و غرض خود برسد، تغییر و تبدیلهائی در متن تاریخ ایجاد و یا توجیه و تفسیرهای ناروایی از تاریخ می کند و این نمونه های زیادی دارد که در تحریف واقعهء کربلا هم این عامل دخالت داشته است.
    عامل دوم
عامل دوم، تمایل بشر به اسطوره سازی و افسانه سازی است و این در تمام تواریخ دنیا وجود دارد، بهترین دلیلش این است که مردم برای نوابغی مثل بوعلی سینا و شیخ بهایی چقدر افسانه جعل کردند! مثلاً می گویند بوعلی  در مدّتی که در اصفهان تحصیل می کرد، گفت من نیمه های شب که برای مطالعه بر می خیزم، صدای چکّش مسگرهای کاشان نمی گذارد مطالعه کنم. رفتند تجربه کردند، یک شب دستور دادند مسگرهای کاشان چکش نزنند، آن شب را بوعلی گفت آرام خوابیدم و یا آرام مطالعه کردم. این جور چیزها اختصاص به حادثهء عاشورا ندارد، مردم دربارهء بوعلی هر چه می گویند، بگویند ، به کجا ضرر می زند؟ به هیچ جا. امّا افرادی که شخصیّت آنها، شخصیّت پیشوایی است، قول آنها، عمل آنها، قیام آنها، نهضت آنهاست و حجّت است، نباید در سخنانشان، در شخصیّتشان، در تاریخچه شان تحریفی واقع شود.
   عامل سوم
عامل سوّم یک عامل خصوصی است. دو عامل گفته شده در تمام تواریخ دنیا هست، ولی در خصوص حادثهء کربلا یک جریان و عامل بالخصوصی هست که سبب شده است در این داستان، جعل واقع شود.
    پیشوایان دین از زمان پیغمبر اکرم و ائمه اطهار دستور اکید داده اند که باید نام حسین بن علی (ع) زنده بماند، باید مصیبت حسین بن علی (ع) هر سال تجدید شود، چرا؟ این چه دستوری است در اسلام، چرا ائمه دین اینهمه به این موضوع اهتمتم داشتند، و چرا برای زیارت حسین بن علی (ع) انیهمه ترغیب و تشویق است؟.....
    حسین (ع) مکتب عملی اسلام را تأسیس کرد. حسین (ع) نمونهء عملی قیامهای اسلامی است. خواستند مکتبش زنده بماند، خواستند سالی یکبار امام (ع) با آن نداهی شیرینش و آن انگیزه اش ظهور کند؛ برای همیشه زنده بماند. هر چه ما در این راه کوشش کنیم بشرط آنکه هدف آن را تشخیص دهیم بجاست. امّا متأسّفانه عده ای این را نشناختند، خیال کردند بدون اینکه مردم را با فلسفهء قیام حسینی و مکتبش  آشنا کنند و مردم را عارف به مقامات حسینی کنند، همین قدر که آمدند و نشستند و نفهمیده و ندانسته گریه ای کردند، کفّاره گناهان است. بعضی می گویند هدف وسیله را مباح می کند. هدف که خوب باشد، وسیله هر چه باشد،شد! اینها هم گفتند ما یک هدف مقدس داریم و آن گریستن بر امام حسین(ع) است که کار خوبی است و باید گریست، به چه وسیله بگریانیم؟؟؟
  
 گفتند اشک جاری می شود یا نه؟ همین قدر که اشک جاری شود اشکال ندارد! شیپور بزنیم، طبل بزنیم، به بدن مرد لباس زن بپوشانیم، عروسی قاسم بگیریم، جعل کنیم، تحریف کنیم، در دستگاه امام حسین(ع) این حرفها مانعی ندارد و ....  در نتیجه افرادی دست به جعل و تحریف این واقعهء بزرگ زدند.

                                                                         
                                                                             برگرفته از کتاب حماسه حسینی ، اثر استاد شهید مطهّری

                                                                                                                              http://emamhossein.com




نوع مطلب : دینی، قرآنی، اهل بیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 2 دی 1389 10:33 ق.ظ
salam javooooon khaste nabash
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :